GANTT_pg principala

METODOLOGIA DE IMPLEMENTARE A
ACTIVITATILOR PROIECTULUI

Managementul proiectului este o activitate transversala si a fost conceputa astfel incat sa se asigure realizarea unui management integrat si riguros (SA1.1), derularea achizitiilor publice (SA1.2), promovarea eficienta (SA1.3) si crearea grupurilor tinta (SA1.4), in conformitate cu Cererea de finantare, Contractul de finantare, Acordul de parteneriat si alte documente programatice si legislative. In acest sens, echipa de management a proiectului cuprinde atat experti ai solicitantului cat si ai partenerului. Organizarea resurselor în vederea obţinerii rezultatelor asumate este responsabilitatea directa a managerului de proiect. Responsabilitatile si atributiunile expertilor difera de la o subactivitate la alta si in acelasi timp sunt complementare, astfel incat sa se poate indeplini atat obiectivul general, cat si fiecare obiectiv specific/operational in parte, precum si rezultatele anticipate si indicatorii asumati. Managementul general va fi sistematic, bazat pe documente programatice (planuri, diagrame, fise de stadiu etc), care se vor actualiza periodic (de regula lunar), utilizand metode, mijloace si instrumente moderne, pragmatice si eficiente, asigurandu-se astfel coordonarea/organizarea, monitorizarea si controlul fiecarui aspect al implementarii activitatilor, cat si a echipei de implementare la nivel de expert si in ansamblul sau. Se va aplica un management financiar-contabil riguros, cu accent pe inregistrari contabile si raportari tehnico-financiare lunare, sens in care se va realiza o monitorizare proiectiva cu sprijinul expertului contabil si auditorului financiar (servicii care vor fi externalizate). Informarea si publicitatea se va asigura prin cele doua conferinte de promovare a proiectului, cat si prin distribuirea de materiale promotionale si nu in ultimul rand prin intermediul website-urilor proiectului, ale SESurilor si ale partenerilor. Managementul grupurilor tinta se va realiza conform documentelor programatice POSDRU, sens in care se vor elabora si implementa doua metodologii de identificare/selectie/recrutare a persoanelor vulnerabile din comunitate si a altor persoane (specialisti si manageri) care vor fi centrate pe nevoile de formare profesionala, calificare si formare manageriala ale acestora.

Activitatile integrate se adreseaza atat persoanelor vulnerabile cat si managerilor si specialistilor care vor fi angajati in cele 2 SESuri, create si dezvoltate in proiect, si se vor derula in L1–L11. Acestea vizeaza furnizarea de: servicii de ocupare pentru persoanele vulnerabile, precum: informare, orientare si consiliere profesională; consiliere psihologică in vederea cresterii stimei de sine; asistenta pentru (re)integrare pe piata muncii (SA2.1); programe de formare profesionala pentru persoanele vulnerabile in scopul dobandirii de competente si cunostinte antreprenoriale, inclusiv competente de utilizare TIC, nivel de initiere (SA2.2); programe de formare profesionala a persoanelor vulnerabile din cele doua SESuri, in vederea obtinerii calificarilor necesare (SA2.3); programe de formare profesionala pentru manageri si specialisti, inclusiv competente de utilizare TIC, in vederea dezvoltarii competentelor si cunostintelor manageriale (SA2.4). Organizarea resurselor în SA2.1 revine urmatorilor membri ai echipei de management: Manager Proiect (S), Asistent manager proiect (S), Responsabil financiar (S), Consilier juridic (S), Expert IT (S) si Responsabil implementare procese (P), asigurandu-se astfel organizarea etapelor implementarii subactivitatii, coordonarea, monitorizarea si controlul derularii subactivitatii in detaliu si in ansamblul sau. Implementarea efectiva a subactivitatii revine echipei de implementare: Consilier Orientare Profesionala (S), Consilier Psihologie (S), Consilier Piata muncii (S). Acest tip de servicii de ocupare a fost conceput in stransa legatura cu nevoile persoanelor vulnerabile vizate de DMI 6.1 si stabilite in cadrul cercetarii calitative din perioada de pregatire a proiectului. Se vor derula in L1–L11 si au ca scop principal cresterea increderii grupului tinta in propriile forte si pregatirea pentru (re)integrare pe piata muncii, precum si de identificare a profilelor psihologice, profilelor vocationale si profilelor profesionale ale fiecarei persoane vulnerabile in vederea stabilirii nevoilor de formare si a aptitudinilor de calificare. In vederea atingerii rezultatelor asteptate se va acorda atentie sporita modului de mentinere a grupului tinta, care va fi gestionat de catre Responsabilul implementare procese (P), astfel incat sa se asigure o participare activa, constanta si pana la finalul aceastei subactivitati. Organizarea resurselor în SA2.2 revine intregii echipe de management: Manager Proiect (S), Asistent manager proiect (S), Responsabil financiar (S), Consilier juridic (S), Expert achizitii publice (S), Expert IT (S) si Responsabil implementare procese (P), asigurandu-se astfel achizitionarea serviciilor de formare profesionala, derularea cursurilor, coordonarea, monitorizarea si controlul derularii subactivitatii in detaliu si in ansamblul sau. Cursurile se vor derula in L1–L11 si vor fi concepute si adaptate in stransa legatura cu nevoile persoanelor vulnerabile, identificate in cadrul SA2.1, respectiv la nivel de initiere. Au drept scop dobandirea de cunostinte si competente antreprenoriale necesare initierii unor afaceri sociale, precum si dobandirea de competente de utilizare TIC de catre persoanele vulnerabile pentru sporirea sanselor lor de (re)integrare pe piata muncii. In vederea atingerii rezultatelor asteptate se va acorda atentie sporita modului de mentinere a grupului tinta, care va fi gestionat de catre Responsabilul implementare procese (P), astfel incat sa se asigure o participare activa, constanta si pana la finalul aceastei subactivitati. Organizarea resurselor în SA2.3 revine intregii echipe de management: Manager Proiect (S), Asistent manager proiect (S), Responsabil financiar (S), Consilier juridic (S), Expert achizitii publice (S), Expert IT (S) si Responsabil implementare procese (P), asigurandu-se astfel achizitionarea serviciilor de formare profesionala, derularea cursurilor de calificare, coordonarea, monitorizarea si controlul derularii subactivitatii in detaliu si in ansamblul sau. Programele de formare profesionala pentru calificarile necesare persoanelor vulnerabile se vor derula in L1–L11 si vor fi concepute si adaptate in stransa legatura cu nevoile derularii activitatilor din cele doua SESuri. In fapt, cursurile de calificare au drept scop asigurarea de cunostinte si competente profesionale in meseriile necesare desfasurarii activitatilor proiectate pentru fiecare SES in parte. In vederea atingerii rezultatelor asteptate se va acorda atentie sporita modului de mentinere a grupului tinta, care va fi gestionat de catre Responsabilul implementare procese (P), astfel incat sa se asigure o participare activa, constanta si pana la finalul subactivitatii. Organizarea resurselor în SA2.4 revine intregii echipe de management: Manager Proiect (S), Asistent manager proiect (S), Responsabil financiar (S), Consilier juridic (S), Expert achizitii publice (S), Expert IT (S) si Responsabil implementare procese (P), asigurandu-se astfel achizitionarea serviciilor de formare profesionala, derularea cursurilor, coordonarea, monitorizarea si controlul derularii subactivitatii in detaliu si in ansamblul sau. Cursurile se vor derula in L1–L11, vor fi concepute si adaptate in stransa legatura cu nevoile managerilor si specialistilor si au drept scop consolidarea cunostintelor si competentelor manageriale si imbunatatirea capabilitatii de utilizare TIC necesare asigurarii sustenabilitatii afacerilor sociale. In vederea atingerii rezultatelor asteptate se va acorda atentie sporita modului de mentinere a grupului tinta, care va fi gestionat de catre Responsabilul implementare procese (P), astfel incat sa se asigure o participare activa, constanta si pana la finalul subactivitatii. Înfiinţarea şi dezvoltarea durabila a celor doua structurii de economie sociala a devenit o necesitate ca urmare a rezultatelor unei cercetari calitative initiale, fiind corelate direct cu nevoile identificate in comunitatea rurala de implementare.